موزه دبی
نوشته شده توسط : maryam

موزه دبی در قلعه الفهیدی واقع شده است و یک نگاه اجمالی به گذشته تاریخی دبی دارد و زمان سرگرم کننده و لذت بخشی را برای کسانی قصد بازدید از مجموعه و آثار تاریخی دارند فراهم میکند. قلعه الفهیدی حدود سال ۱۷۸۷ به هدف محافظت از شهر در برابر دشمنان و راهزنان بنا گردیده است. هنوز ساختار اصلی و اولیه آن حفظ شده بود که با بازسازی بهینه آن به منظور تبدیل آن به موزه رسماً در سال ۱۹۷۱ افتتاح شد.در تور دبی 95 روی دیوارهای موزه مجموعه ی نادری از موضوعات و اشیاء ( آیتم ها) تاریخی از ماهیت و طبیعت متنوع و گسترده ی دبی وجود دارد. تصاویر متحرک بیانگر گذشته دبی است و مجموعه گالری ها تصاویری از خانه های عربی قدیمی، زمین ها، بازارها، بیابان و آبراه ها را به نمایش گذاشته اند. در واقع هر آنچه که یک بازدید کننده در تور دبی در یک نگاه اجمالی به چشمش می آید بیانگر دبی از زمان آغازش به بعد است.
یک صفحه نمایش مورد توجه در داخل موزه آیتمهایی را نشان میدهد که حاکی از تجارت مروارید در گذشته می باشد. این صفحه نمایش به بازدید کنندگان تور لحظه آخری دبی چگونگی صید و استخراج مروارید و ابزارهایی مانند سنگ های وزنه و ترازو و … که برای تجارت آن بکار گرفته می شدند را به نمایش می گذارد.با مشاهده چنین تصاویری هر کسی میتواند به درکی واقعی از چگونگی صید مروارید و اهمیت تجارت آن برای ساکنان دبی می رسد. حتی اشیایی که از قرن ها قبل از دبی کشف شده اند مانند آنهایی که در حفاری های باستان شناسی منطقه بدست آمده اند بر روی صفحه نمایش نشان داده می شوند.
ساعات بازدید از این موزه در تور دبی تابستان 95 شنبه تا پنج شنبه از ۸:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ شب و جمعه ها از ۲:۳۰ بعد ظهر تا ۸:۳۰ شب می باشد.

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: موزه دبی,دیدنی های دبی, جاذبه های گردشگری دبی , جاذبه های توریستی دبی , بهترین جاذبه های توریستی دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: